معجزه

در بن بست ها معجزه رخ می دهد

در بن بست ها معجزه رخ می دهد

آخرین نظرات
  • ۲۹ آبان ۹۷، ۱۴:۵۴ - حسین
    عالیه

۱۵ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

بررسی بازار کار برنامه نویسی اندروید

بررسی بازار کار برنامه نویسی اندروید - آموزش اندروید - کلاس آموزش اندروید

یکی از زبان برنامه نویسی ها ،برنامه نویسی برای اندروید است.اما سوال مهمی که برای افرادی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی اندروید را دارند این است که بازار کار آن به چه صورت است و آیا صرف وقت و هزینه در این راه به نفع آنان است یا بهتر است مسیر دیگری را انتخاب نمایند؟به همین منظور در این مقاله سعی نموده ایم به بررسی بازار کار برنامه نویسی اندروید بپردازیم.

بر اساس آمار موجود ،بیش از 80 درصد از مردم دنیا از سیستم عامل اندروید بر روی تلفن های همراه خود استفاده میکنند که اماری فوق العاده است برای کسانی که قصد ورود به این عرصه را دارند.

بطور کلی یک برنامه نویس اندروید به سه صورت میتواند از دانش خود کشب درامد نماید .این سه روش عبارتند از :

  1. کسب درامد به شکل کارمند

یکی از روش هایی است که درصورتیکه این مدل از کسب درامد را انتاب نمایید ،از ریسک پذیری کمتری نسبت به سایر روش ها استفاده نموده اید.در این روش شما به شکل یک کارمند در استخدام یک شرکت برنامه نویسی درامده و در پایان ماه حقوق خود را که بشکل مبلغ ثابتی است دریافت مینمایید.این میزان از حقوق به عواملی وابسته است که عبارتند از :

میزان تخصص

میزان تجربه

سابقه کار

پست سازمانی

شهر محل کار

میزان حقوق دریافتی شما مستقیما با عوامل فوق در ارتباط است پر واضح است که در صورتیکه در شهر تهران استخدام شوید ،نسبت به زمانی که در شهزستان استخدام شوید ،از حقوق بالاتری برخوردار خواهید بود.همچنین در صورتیکه سابقه کاری شما زیاد باشد نسبت به زمانی که برای الین بار در یک شرکت استخدام میشوید و تجربه ای ندارید ،از حقوق بیشتری برخوردار خواهید گشت.مورد دیگری که در حقوق شما تاثیر گذار است ،نمونه کار است.اینکه کدام اپلیکیشن ها را در گذشته طراحی نموده اید ،یک امتیاز مثبت در کارنامه کاری شما محسوب میشود که بر همین مبنا میتوانید در زمان استخدام درخواست حقوق بالاتری نمایید.

نکته : در صورتیکه جزو افرادی هستید که اهل ریسک پذیری نیستند و به حقوقی کم اما دائمی بسنده میکنند بهتر است از این نوع از کسب درامد استفاده نمایند.بازار کار بشکل استخدام برنامه نویس در ایران از رونق خوبی برخوردار است و جای نگرانی برای ورود به عرصه کار وجود ندارد.

  1. کسب درامد بشکل ایده پرداز

با نگاهی به گذشته برنامه نویسی اندروید و سهم ایده پردازان از این عرصه ،به افرادی بر خواهید خورد که با ایده های خود به درامد های بالای یک میلیارد تومان هم دست یافته اند.بعنوان مثال اپلیکیشن های اسنپ یا موبوگرام که بر اساس آمار موبوگرام بیش از 43 میلیارد تومان کسب درامد داشته است.در دیگر اپلیکیشن ها نیز دست کم برای یک ایده پرداز مبالغ 300 یا 400 میلیونی در نظر گرفته شده و این تعداد از اپلیکیشن ها در ایران با تعداد بالایی مواجه اند.این روش یکی از پر ریسک ترین روش های کسب درامد است زیرا ایده شما وقتی به مرحله اجرا در امد ممکن است با استقبال خوبی مواجه نشود .ممکن است استقبال از آن بالا باشد و یا یک برنامه بینابین باشد.به همین منظور ایده شما باید ناب باشد تا بتواند در بین کاربران برای خود جا باز نماید و کاربران به استفاده از آن ترغیب نماید.زیرا مشابه دیگری ندارد.علاوه بر ایده ردازی ،برای اینکه یک برنامه موفق داشته باشید ،باید پیاده سازی مناسبی نیز داشته باشید زیرا هرچه ایده شما ناب باشد ،اگر ارائه درستی نداشته باشد موفق نخواهد بود و با شکست مواجه خواهد شد.

  1. کسب درامد به شکل فریلنسری یا آزاد کاری

شاید یکی از بهترین روش ها در حوزه کسب درامد از بازار برنامه نویسی اندروید همین روش باشد.بازار کار در ایران به این روش در صورتیکه شما یک برنامه نویس حرفه ای باشید با درامد ماهیانه بین 5 تا 15 میلیون تومان مواجه خواهید بود.در کار به روش آزاد کاری یا فری لنسری ،روش کار به این شکل است که شما بعنوان یک نیروی مستقل و خارج از سازمان ،پروژه دریافت مینمایید و ی زمان مشخص پروژه را تحویل میدهید.میزان درامد شما به این شکل بستگی زیادی به سابقه و تجربه کاری شما دارد.همچنین مطرح بودن نام شما در بین سایر همکارانتان موجب میشود که پروژه هایی که به شما پیشنهاد میشود بیشتر باشددر این روش میزان کسب درامد ،کاملا وابسته به شخصیت شماست.بعنوان یک برنامه نویس باید بدانید چگونه خود را مطرح نمایید و توانایی برقراری ارتباط با مشتری در بستن قرار داد بسیار مهم است.بنابراین داشتن مهارت های اجتماعی برقراری رابطه با دیگران در میزان درامد شما تاثیر بسیار زیادی دارد.همچنین سعی نمایید رزومه کاری خود را تقویت نمایید.در این روش مانند روش کارمندی آخر ماه خبری از حقوق نیست و اینکه در زمان اندکی به درامد دست یابید بستگی به تجربه کاری شما و تسلط شما بر پروژه دارد.بنابراین هرچقدر بتوانید سریعتر یک پروژه را تحویل دهید ،به همان سرعت میتوانید کسب درامد کرده و پروژه بعدی را استارت بزنید.

اگر شما نیز به دنبال تسلط به زبان برنامه نویسی اندروید هستید، باید دوره آموزشی اندروید را بگذرانید البته قبل از ورود به این دوره ، باید با زبان برنامه نویسی #C  و همچنین جاوا آشنا باشید .

آموزشگاه برنامه نویسی پرتو برگزار کننده دوره های برنامه نویسی زیر می باشد:

دوره آموزشی اندورید 

دوره آموزشی ios

کلاس آموزشی #C

دوره آموزش ++C

کلاس آموزش php

کلاس آموزش asp.net


میکاپ عروس (قسمت اول)

میکاپ عروس - باغ عروسی - تشریفات مجالس

میکاپ عروس - خدمات مجالس - تشریفات عروسی

یکی از مهمترین خدماتی که در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها ارائه میشود ،میکاپ عروس است.

البته برخی از تشریفات مجالس نیز ، دارای آرایشگاه هستند که جزء خدمات مجالس به شمار می رود .

آرایشگری که در زمینه آرایش عروس فعالیت میکند ،علاوه بر میکاپ صورت باید مهارت های دیگری نظیر ناخن آرایی ،آرایش مو و آرایش بدن نیز مهارت داشته باشد.

در صورتیکه در آستانه مراسم ازدواجتان هستید ،لازم است نکاتی را مد نظر قرار دهید تا یک میکاپ مقبول را در مهمترین شب زندگی خودتان داشته باشید.

در این مقاله به میکاپ عروس در زمانی میپردازیم که دسترسی به آرایشگاه نداشته و قصد خودارایی دارید.

بدین منظور در صورتیکه خودتان اقدام به آرایش خودتان خواهید نمود و یا فردی که نسبت به این کار ماهر نیست این امر را بر عهده دارد ،این موارد را در نظر بگیرید تا میکاپ متناسبی داشته باشید.

برای پایداری آرایش ،از پنکک استفاده نمایید.بدین منظور میتوانید زیر سایه چشمتان پنکک زده و سپس نسبت به رسم خط چشم و سایه اقدام نمایید.علاوه بر این میتوانید از پودرهای فیکس نیز استفاده نمایید.و یا اسپری فیکساتور را پس از آرایشتان بر روی صورتتان اسپری نمایید.

در صورتیکه ابروهای خالی دارید از سایه های ابرو ،مداد ابرو و ریمل ابرو استفاده نمایید.بدین منظور در صورتیکه رنگ موهای شما روشن است ،رنگ ابرو را دو درجه تیره تر از رنگ موها و در صورتیکه رنگ موهایتان تیره است ،رنگ ابرو را یک درجه روشن تر انتخاب نمایید.

پس از ابرو ها نوبت به چشم ها میرسد.بدین منظور میتوانید از سایه ملایم در گوشه داخلی چشم ها و در گوشه های خارجی چشم از سایه تیره تر استفاده نمایید.این موضوع باعث میشود که چشمان شما کشیده تر به نظر برسد.سپس یک خط چشم کشیده را برای چشم ها در نظر بگیرید.

سعی نمایید هنر کانتور و سایه روشن را بیاموزید.سایه روشن برای مواردی بکار میرود که در چهره معایبی وجود دارد.بدین معنی که توسط آن بینی را باریک کرده، و یا گونه ها را برجسته نمایید.

در صورتیکه پوست روشنی دارید برای رژ گونه از تناژ های صورتی استفاده نموده و در صورتیکه رنگ پوست تیره ای دارید از رنگ هایی استفاده نمایید که تم نارنجی دارند.علاوه بر این تناز رژ لب و رژ گونه را هماهنگ انتخاب نمایید.

در صورتیکه طرفدار آرایش های سبک کلاسیک هستید ،تناژ های دودی و برنزی را برای رژ گونه خود انتخاب نمایید.در این صورت برای سایه چشم هایتان از رنگ طلایی استفاده نمایید.

برای رژ لب نیز انواع متفاوتی از رژ ها موجودند اعم از رژ لب های مات و رژ لب های براق که با توجه به حجم لب های خود میتوانید یکی از آنها را انتخاب نمایید.بطور کلی رژ لب براق موجب حجیم تر به نظر رسیدن لب ها میگردد.

نکته مهم :برای اینکه آرایش بهتر بر روی پوستتان بنشیند ،یک روز قبل از مراسم پوست صورتتان را لایه برداری نمایید تا سطح پوست از سلول های مرده پاک شده و سطح پوست برای انجام یک آرایش ،صاف و مسطح گردد.

همچنین در صورتیکه قصد استفاده از لنزهای آرایشی را دارید ،حتما از مارک های معتبر استفاده نموده تا در استفاده طولانی مدت موجب قرمزی چشمانتان نگردد.همچنین ضروری است که چندین بار قبل از مراسم از لنز استفاده نموده تا در صورت بروز حساسیت موجب ریزش اشک و تورم و قرمزی چشم در طول مراسم نگردد.

تشریفات مجالس 

تشریفات عروسی

باغ عروسی

خدمات مجالس 

ادکلن عروس و داماد

ادکلن عروس و داماد - تشریفات مجالس - خدمات مجالس - باغ عروسی- تشریفات عروسی

نکات مهم در انتخاب ادکلن عروس و داماد

یکی از خریدهای مهمی که در لیست ملزومات عروسی قرار دارد ،عطر و ادکلن است.

در انتخاب رایحه عطر عروس و داماد باید بسیار توجه و حساسیت به خرج داد زیرا یکی از مواردی است که برایتان خاطره سازی میکند.لذا مهم است که از چه رایحه ای استفاده میکنید.

اما برای انتخاب یک عطر مناسب چه نکاتی را لازم است مد نظر قرار دهیم که بهترین انتخاب را داشته باشیم؟در این مقاله قصد بررسی راه کار هایی را داریم که بتوانید عطر مناسب را انتخاب نمایید.

چیزی که واضح است این است که هرگز نباید با توجه به ظاهر یک عطر و اینکه بسته بندی شیکی دارد و یا حتی قیمت بالایی دارد آنرا انتخاب نمایید.چرا که عطر بر روی پوست هر شخص با شخص دیگر به علت ترکیبات شیمیایی که بر روی پوست افراد است ،بویی متفاوت از خود بر جای میگذارد.بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که عطر را بر روی پوست خود امتحان نمایید و پس از چند دقیقه آن را ارزیابی نمایید.حتما توجه نمایید که بگذارید مدتی از اسپری عطر بر روی پوستتان گذشته باشد تا بوی واقعی آن نمایان شود.زیرا بوی واقعی عطر بر روی پوست گرم خود را نشان میدهد.

همیشه پس از ورود به مغازه عطر فروشی با هجمه زیادی از عطر ها مواجه خواهید شد که با بوییدن تنها ۳ الی ۴ عطر به تنهایی ،شامه شما خسته شده و دیگر قادر به تشخیص درست عطر ها نخواهد بود.بنابراین بهتر است قبل از مراجعت به فروشگاه در مورد عطر هایی که با شامه شما متناسب است تحقیق نمایید.بعنوان مثال در صورتیکه بوهای تلخ را میپسندید نام و قیمت عطرهایی که رایحه تلخی دارند را جستجو نمایید .

به بوی اولیه و نهایی عطر دقت نمایید.بدین منظور پس از اینکه عطری را بوییدید و از رایحه آن خوشتان آمد آنرا بر روی پوست خود اسپری نمایید و مدتی را صرف نشان دادن بوی نهایی آن نمایید.در صورتیکه از بوی نهایی آن و ماندگاری آن بر روی پوست خود اطمینان حاصل نمودید نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

یکی از موارد مهمی که اکثرا به آن دقت نمیکنند فصل برگزاری مراسم است.زیرا انتخاب عطر متناسب ا فصل یکی از ریزه کاری هایی است که برای انتخاب ادکلن مناسب باید بدان توجه داشت.یک قائده کلی برای انتخاب عطر این است که رایحه عطر مخالف با هوای فصل انتخاب میشود.به عنوان مثال در فصول گرم از عطرهایی با رایحه خنک یا رایحه های جنگل و طبیعت که موجب القای خنکی به مخاطب میشود استفاده و در فصول سرد از رایحه های تند و تلخ استفاده میشود که حس گرما را به مخاطب عرضه میدارد.

نکته: مانداری عطرهای خنک بسیار کم است و سریع رایحه آن میپرد لذا باید در طول مراسم به دفعات از آن استفاده نمود.همچنین ماندگاری عطر ها در هوای سرد بیشتر از هوای گرم است زیرا به دلیل هوای خنک الکل موجود در عطر بسیار دیرتر تبخیر میشود.

توجه به نوع پوست خود

در صورتیکه پوستی خشک دارید باید بدانید که ماندگاری عطر بر روی آن بسیار کم است اما این مشکل چاره دارد .بدین منظور میتوانید قبل از زدن عطر بر روی پوست خود ،محل اسپری را با یک کرم یا لوسیون چرب نمایید تا موجب ماندگاری بیشتر عطر گردد.اما در صورتیکه پوستتان چرب است نکران ماندگاری عطر بر روی آن نباشید زیرا بهترین نوع پوست برای استفاده عطر و ماندگاری آن همین نوع از پوست است.

میزان ماندگاری عطر

واضح است که هرچه درصد الکل یک عطر کمتر باشد ،ماندگاری آن بر روی پوست بیشتر است زیرا دیرتر تبخیر میشود و اصطلاحا هرچه یک عطر روغنی تر باشد میزان ماندگاری آن بالاتر است.

عطرها به انواع متفاوت زیر تقسیم میشوند.

  • Perfume
  • Esprit de perfume
  • Eau de perfume

در دو مورد اول غلظت عطر بین ۱۵ تا ۴۰ درصد است که بیشترین میزان ماندگاری را دارد.ماندگاری این مدل از عطرها بین ۹ تا ۱۶ ساعت است.و در مدل سوم غلظت عطر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است.ماندگاری این انواع از عطرها بین ۶ تا ۹ ساعت است.

  • Eau de toilette

این مدل عطر نیز درصد خلوصی بین ۵ تا ۱۵ درصد دارد.ماندگاری آن نیز بین ۴ تا ۶ ساعت میباشد.

  • Eau de cologne

اخرین نوع عطر که جزو ارزانترین مدل های عطر است نیز غلظتی بین ۳تا ۸ درصد دارد که ماندگاری آن بین ۲ تا ۴ ساعت است.

نکته : در صورتیکه هزینه عطر برایتان مهم نیست و بدنبال کیفیت هستید بهتر است به سراغ پرفیوم ها بروید.

*تشریفات عروسی

*تشریفات مجالس 

*خدمات مجالس 

*باغ عروسی

دوره ICDL یا دوره OFFICE

دوره آموزشی icdl - آموزشگاه icdl - آموزش icdl

مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL مخفف عبارت International Computer Driving Licence  به معنای مهارت کار با کامپیوتراست که طی چند سال اخیر تبدیل به یکی از دانش های پایه شده است بطوریکه امروزه افرادی که این مهارت ها را نمیدانند بی سواد تلقی میشوند.این مهارت های هفتگانه کامپیوتر یکی از ابتدایی ترین دانش هایی است که افراد در ابتدای کار با کامپیوتر باید آنرا فرا گیرند.ازین رو یادگیری با کیفیت این دوره برای افراد بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورتیکه آموزش آن اصولی نباشد ،برای کار با ابتدایی ترین نرم افزارهای کامپیوتر دچار مشکل و سردرگمی خواهد شد.همچنین برای استخدام در هر سازمان و یا شرکتی اولین سوالی که از فرد میشود میزان آشنایی فرد با این مهارت ها است.حتی کارایی این مهارت ها بگونه ای است که افراد در سطوح پایین تر آموزشی مانند دانش آموزان برای انجام پروژه های خود نیاز به آشنایی با نرم افزارهایی نظیر ورد,پاورپوینت ،اینترنت و ویندوز، اکسل را دارند.

و اما این مهارت های هفتگانه کامپیوتر متشکل از چه مهارت هایی است ؟در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت :

مهارت های کامپیوتر

  1. مفاهیمی در حوزه فناوری اطلاعات و یا IT

طی این مهارت افراد طرز کار کلی با نرم افزار و سخت افزار را آموزش خواهند دید.همچنین کاربرد کلی برنامه هایی که روزانه با آن سرو کار خواهیم داشت را فرا خواهند گرفت.

  1. آموزش مهارت ویندوز

طی این مرحله فرد طرز استفاده کلی از رایانه ،استفاده از فایل ها و مدیریت آنها را فرا خواهد گرفت.بدین منظور میتوانند طرز استفاده کلی از ویندوز یا سیستم عامل را فرا گرفته و تنظیمات دلخواه خود را بر آن اعمال نمایند.همچنین طرز استفاده از برنامه های روتین روزانه را آموزش خواهد دید.همچنین اموری مانند حذف ،کپی ،انتقال ،ایجاد ،مخفی نمودن و … در جهت کار با فایل ها و پوشه ها را اموزش میبینند.

  1. آموزش مفهوم واژه پردازی WORD

از نرم افزار WORD در جهت ایجاد نامه ها استفاده میگردد.از جمله کاربردهای این نرم افزار میتوان به ایجاد ،ویرایش ،جدول بندی ،مدیریت تصاویر در بین متون ،ایجاد سرنویس و پانوشت نامه ها و … اشاره نمود.

  1. آموزش نرم افزار صفحه گسترده و یا EXCEL

از این برنامه در حسابداری نیز میتوان استفاده نمود.بدین منظور طرز استفاده از فرمول های ریاضی را برای ایجاد،ویرایش ،قالب بندی ،جدول بندی و … را آموزش میبینند.استفاده از اکسل در سازمان هایی که سیستم حسابداری آنها بشکلی محدود است و یا تخصصی نیست کاربرد دارد.البته ناگفته نماند که در سازمان هایی که سیستم حسابداری گسترده ای نیز دارند ،اهمیت اکسل کم نمیشود .

  1. آموزش نرم افزار ارائه مطلب یا POWER POINT

از این نرم افزار برای ارائه مطالب آموزشی بشکل اسلاید استفاده میشود.بدین منظور در طی این مهارت امکان ایجاد و طراحی اسلاید ،ویرایش و قالب بندی متون و تصاویر را آموزش میبینید.همچنین حرکت اسلاید ها ،پرش انها به شماره ای خاص ،عقبگرد و استفاده از انیمیشن در انها جزو مواردی است که طی این دوره اوزش داده میشود.

  1. اموزش مفهوم پایگاه داده یا ACCESS

هدف از آموزش این دوره ایجاد انواع پایگاه داده و ذخیره اطلاعات سازمانی داخل جداول و ارتباط چندین جدول با یکدیگر است.

  1. کلیات اطلاعات و ارتباطات

در ضمن این دوره مفهوم کلی اینترنت اموزش داده میشود.همچنین اطلاعاتی مانند شاخص های امنیتی که موجب گشت و گذار بهتر در اینترنت میشود به دانشجویان داده میشود.علاوه بر این طرز ایجاد ایمیل ،ایجاد ،ویرایش ،ارسال و حذف نامه های الکترونیکی را در طی این دوره اموزش میبینند.

و اما در ادامه مقاله به بررسی مهارت های  Office میپردازیم:

دوره آموزشی icdl - آموزشگاه icdl - آموزش icdl

مهارت های OFFICE

مجموعه Office توسط شرکت مایکروسافت ارائه شد.هر کدام از این نرم افزارها برای رفع نیازی از کاربر طراحی شده است.

پس از نصب مجموعه آفیس بر روی سیستم خودتان با یک پوشه جدید بنام Microsoft Office  در قسمت All Programs مواجه خواهید شد که با قرار دادن نشانگر موس بر روی آن مجموعه ای متشکل از 5 مورد را ملاحظه خواهید نمود.توجه داشته باشید حتی در صورتیکه شما یک کاربر مبتدی در استفاده از کامپیوتر هستید نیز یکی از ابتدایی ترین مواردی که باید بر روی سیستمخود نصب نمایید ،همین مجموعه آفیس است.و اما این جموعه از چه نرم افزارهایی تشکیل شده اند:

  • Word: از این برنامه برای ایجاد و ویرایش نامه استفاده میشود و محیطی دارد که در آن تایپ صورت میگیرد و ناحیه متنی را منجر میشود.در این نرم افزار امکان ایجاد اسنادی متشکل از متن ،عکس ،جدول و نمودار وجود دارد.
  • Excel: این نرم افزار جهت کار با اعداد و ارقام ایجاد شده است.بصورت کلی از این مورد برای امور حسابداری و محاسبات استفاده میشود.
  • Power point: از این نرم افزار برای ارائه استفاده میشود.بدین منظور درون آن طراحی انواع اسلاید و ایجاد موشن در آنها انجام میپذیرد.
  • Access: به نرم افزار پایگاه داده مشهور است بصورتیکه اطلاعات را بشکلی طبقه بندی شده و ساختارمند برای کاربر ذخیره مینماید تا در مواقع مورد نیاز اطلاعات را بصورت شاخه بندی و طبقه بندی شده به مخاطب عرضه دارد.
  • Outlook: نرم افزاری است جهت ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی.توسط این نرم افزار میتوانید ایمیل جدید ایجاد ،ویرایش ،ارسال و یا حذف نمایید.نکته قابل توجه این است که این نرم افزار در ایران کاربرد چندانی ندارد و بیشتر در سازمان های دولتی بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد.

مهارت های icdl بیشتر از مهارت های office هستند به همین دلیل پیشنهاد میکنیم اگر به دنبال تسلط به کامپیوتر و همچنین استخدام هستید ، بهتر است دوره آموزشی icdl را بگذرانید .

اگر هم به برخی از مهارت های کامپیوتر (icdl ) مسلط هستید می توانید مهارت های باقی مانده را بصورت تکی بگذرانید.

یکی از ویژگی های آموزش مهارت های هفتگانه کامپیوتر برای افرادی که قصد ورود به بازار کار را دارند ، این است که بصورت عملی آموزش ببینند. زیرا آموزش تئوری کمکی به شما نخواهد کرد بلکه کار با این نرم افزار ها و تسلط شما به آنها موجب استخدام شما می گردد.

اساتید آموزشگاه کامپیوتر پرتو دوره آموزشی icdl را بصورت کاملا جامع و عملی آموزش میدهند.

آشنایی با نرم افزار اتوکد

آشنایی با نرم افزار اتوکد - دوره آموزشی اتوکد- آموزش نرم ازفرا اتوکد

نرم افزار اتوکد را میتوان جزو بهترین نرم افزار های معماری و نقشه کشی دانست.

در ابتدا با مشخصات کلی نرم افزار اتوکد آشنا می شویم:

AutoCAD
سال انتشار اولین نسخه: 1982
توسعه دهنده: کمپانی Autodesk
نقشه کشی و طراحی
سیستم عامل مورد نیاز: ویندوز، مک او اس
وب سایت: www.autodesk.com

نرم افزاراتوکد AUTOCAD چیست؟

کلمه AutoCAD مخفف Automatic Computer Aided Design یعنی طراحی و نقشه کشی با کامپیوتر است .
نرم افزار AutoCAD برای معماری، عمران، مکانیک، برق و … راه را هموار ساخته است.

با استفاده از نرم افزار AutoCAD می توانید نقشه های ساختمانی و یا صنعتی را به صورت دو بعدی و یا سه بعدی ترسیم نمایید.

فرمت فایل اتوکد
فرمت فایل های اتوکد Distillers Wet Grains و می توان به فرمت DXF تغییر داد.

کاربرد نرم افزار AutoCAD در گرایش های مهندسی

دانشجویان مکانیک 4 واحد درسی طراحی و نقشه کشی صنعتی را می گذرانند که یکی از مهم ترین آنها، طراحی و نقشه کشی با نرم افزار اتوکد می باشد.

از جمله مواردی که با نرم افزار اتوکد طراحی میگردد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نقشه های ساخت پمپ
نقشه های ساخت بویلر
نقشه های ساخت قطعات خودرو
و…..

یکی از قابلیت های نرم افزار اتوکد سازگاری با دستگاه برش CNC است .

کاربرد نرم افزار اتوکد در گرایش مهندسی مکانیک:

مهندسی مکانیک (تاسیسات): طراحی تاسیسات مکانیکی و برقی پروژه های مسکونی، تجاری، شبکه آبرسانی، فاضلاب، گازرسانی

مهندسی مکانیک (ساخت و تولید): طراحی قطعات ماشین های صنعتی، ابزار دقیق و نمایش آن ها

کاربرد نرم افزار اتوکد در گرایش مهندسی عمران:

مهندسی عمران: طراحی سازه ها و اسکلت های ساختمانهای مسکونی، اداری و تجاری

کاربرد نرم افزار اتوکد در گرایش مهندسی برق:

مهندسی برق: تعیین مسیر کابل کشی فشار قوی، مخابراتی یا فیبر نوری

کاربرد نرم افزار اتوکد در گرایش مهندسی معماری:

معماری: نرم ازفار اتوکد دارای قابلیت سه بعدی سازی را نیز دارا است و همین امر موجب شده تا طراحان بتوانند به راحتی اشیای داخل ساختمان را بصورت سه بعدی نمایش دهند.

ویژگی های مهم نرم افزار اتوکد AUTOCAD

* منوی مرورگر
* ابزارهای قوی طراحی
*طراحی دو بعدی و سه بعدی
*طراحی نقشه های سه بعدی با استفاده از ابزارها
* لایه های محاوره ای
*میانبر های منحصربفرد
*قابلیت نمایش سریع
*قابلیت ViewCube و SteeringWheels
*قابل استفاده برای افراد مبتدی تا مهندسان و طراحان حرفه ای
*طراحی, تجسم و مستندسازی ایده ها

محیط نرم افزار اتوکد:

نرم‌افزار اتوکد ۳ محیط اصلی دارد :

۱- محیط دوبعدی، AutoCAD Classic

۲- محیط سه بعدی، 3D Modeling

۳- Drafting & Annotation

پنجره نرم افزار اتوکد Autocad ‌

نرم افزار اتوکد شامل 5 پنجره می باشد:

نوار منوی کرکره ای
نوار ابزارمستقر شده و شناور
ناحیه ترسیم
پنجره دستور
نوار وضعیت

بازار کار نرم افزار اتوکد AUTOCAD :

با توجه به کاربرد های این نرم افزار در گرایشات مختلف مهندسی و همچنین قابلیت سه بعدی سازی ، این نرم افزار دارای بازار کار خوبی است و کسانی که به این نرم افزار مسلط هستند و همچنین دارای نمونه کارهای قابل قبول در این زمینه هستند ، می توانند به راحتی استخدام شوند.
برای یادگیری این نرم افزار باید دوره آموزشی اتوکد را بگذرانید که در آموزشگاه کامپیوتر پرتو دوره آموزشی اتوکد بصورت جامع (دو بعدی و سه بعدی) برگزار می گردد.

نکات مهم در گریم داماد

موارد مهم در گریم داماد- خدمات مجالس - تشریفات مجالس

گریم داماد شاید در سال های گذشته متداول نبوده ولی امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است .
در روز عروسی همانطور که عروس بسیار تغییر می کند و زیباتر و جذاب تر میگردد داماد نیز باید زیبا و جذاب شود.
ممکن است صورت داماد ، به علل مختلف جوش داشته باشد و همین جوش و لک موجب زشت شدن صورت داماد گردد و در عکس و فیلم عروسیرآنطور که باید، زیبا و جذاب نباشد.
اگر داماد گریم نکند و این جوش و لک ها را نپوشاند ، بهترین شب زندگی او برایش زیبا نخواهد بود.
در اینجاست که اهمیت گریم داماد بیشتر خودنمایی می کند.

نکات مهم در گریم داماد

در اینجا به موارد مهم در گریم داماد اشاره میکنیم که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

زیرسازی گریم داماد

زیر سازی یکی از موارد اولیه و مهم در گریم است.

برای زیرسازی پوست باید پوست را کاملأ تمیز باشدکه برای اینکار بسته به نوع پوست باید اقداماتی انجام شود.
پاکسازی پوست های چرب : پنبه آغشته به آب و الکل
پاکسازی پوست های خشک : استفاده از شیر پاک کن
سپس از پودر فیکساتور استفاده می شود.

استفاده از فون گریم

فون گریم کار بسیار سخت و در عین حال مهم می باشد.
اهمیت فون به این دلیل است که گریمور می تواند با استفاده از فون، به صورت شما فرم دلخواه را دهد و همچنین عیوب صورت را بپوشاند سپس از فیکساتور استفاده میشود تا فون صورت فیکس گردد.

مرتب سازی ابرو

ابرو در صورت نقش مهمی دارد به این دلیل که ابروها میتواند شما را مهربان، خشن، عصبانی، غمگین، بی تفاوت یا … نشان میدهند.
یک گریمور حرفه ای باید بتواند ابروهای شما را متناسب با چهره شما مرتب نماید.

فرم دهی بینی

فرم بینی را میتوان با فون و کرم های مختلف طوری نمایش داد که با حالت و سایز واقعی آن بسیار متفاوت باشد . فرم دهی به بینی جزو هنرهای گریمور است.

فرم  دهی صورت

فرم صورت دارای اشکال گرد، بیضی، مستطیلی و… می باشد ولی بهترین فرم صورت بصورت بیضی است.
گریمور با استفاده از فون و کرم گریم و کرم پودر به صورت شما فرم مناسب را می دهد.

یکی از موارد مهم در گریم داماد ، فصل برگزاری مراسم عروسی است.
یکی از علل اهمیت آن ، استفاده از وسایل و کرم متناسب با فصل است زیرا کرم و فون مصرفی در فصل گرما و یا شرجی با فصل سرما بسیار متفاوت است.

موارد مهم دیگر :
*رنگ پوست
*رنگ کت و شلوار
*مدل کت شلوار
و…..

اصلاح مو و صورت

اصلاح مو باید یک هفته قبل از مراسم عروسی انجام شود تا خط قیچی روی مو از بین برود و مدل موی واقعی شما نمایش داده شود.
اصلاح صورت، آنکارد خط ریش و پشت گردن در روز عروسی برای مرتب بودن بیشتر صورت میگیرد.

خدمات مجالس 

تشریفات مجالس 

تشریفات عروسی

باغ عروسی 

موارد مهم در گریم داماد- خدمات مجالس - تشریفات عروسی


دامنه ir یا com

خرید دامنه ir - خرید دامنه com - خرید دامنه - انتقال دامنه

هر سایت دارای نام منحصر بفردی است که به عنوان آدرس آن سایت شناخته میشود و از سه جز  تشکیل شده است که با نقطه از یکدیگر جدا میشوند.قسمت اول ماهیت سایت است که با www  مشخص میشود.در قسمت دوم نام سایت است که هرچیزی میتواند باشد و قسمت سوم با یک نام که بشکل اختصاری آمده و ماهیت کاری سایت را نشان میدهد.برخی از دامنه ها با پسوند موضوعی دامین ،برخی با پسوند کشوری و برخی نیز بصورت ترکیبی از هر دو این موارد ثبت میگردند.بعنوان مثال :

  • .com : یکی از معروفترین پسوندها برای ثبت دامین است که مخفف کلمه Comercial به معنی تجاری استاین دامین یک دامین عام است زیرا به دلیل فراگیری این پسوند بسیاری از سایت هایی که در زمینه تجاری نیز فعالیت ندارند نیز با این پسوند به ثبت میرسند.
  • .ir : این پسوند مختص کشور ایران است و تنها برای افرادی که مقیم این کشور هستند و شماره ملی دارند امکان به ثبت رسیدن را دارد.همچنین این پسوند توسط ir ثبت میشود.
  • .co :پسوندی برای سازمان ها و شرکت های غیر دولتی است.
  • .org : مخفف کلمه Organization است که به معنی سازمان ها و موسساتی است که اکثرا فعالیت غیر تحاری دارند.
  • .gov اختصار واژه Government به معنی دولت است و به نهادهای دولتی مربوط است.

از دیگر دامنه ها میتوان به net,int,biz,web,edu,net, و … اشاره نمود که بررسی آنها در موضوع این مقاله نیست.

اما اکثر کاربران ایرانی برای ثبت دامین تجاری خود به یک پسوند .com و یا  .ir نیاز دارند.ولی سوالی که اکثر آنها میپرسند این است که کدام یک از این دامنه ها مناسب ایشان است و مزایا و معایب آنها چیست؟در این مقاله قصد مقایسه و بررسی دو نوع دامین را با پسوند .com/.ir را داریم.

نکته: میتوانید برای سایت خود هر دو پسوند را ثبت نمایید بعنوان مثال : saminco.com / samincom.ir  اما باید مراقب باشید که کدام یک را بعنوان سایت رسمی خود انتخاب مینمایید و همه جا باید آن را معرفی نمایید.در غیر اینصورت سازمانی نامنظم در ذهن مخاطب به نظر خواهید رسید.

یکی از مهمترین تفاوت هایی که این دو دامنه با یکدیگر دارند نوع مخاطبین آنها هستند.گوگل همواره سعی دارد در زمان جستجوی یک کاربر برای کلمه ای خاص ،نزدیکترین انتخاب را برای وی نمایش دهد.به عنوان مثال در صورتیکه فردی در تهران به دنبال یک ـموشگاه کامپیوتر میگردد ،نخست لیستی از آموزشگاه های اطرافش را به وی نشان خواهد داد.همینطور در صورتیکه شخصی در نیویورک بدنبال آموزشگاه باشد نیز ،آموزشگاه های اطراف وی به او نمایش داده خواهند شد.بدین منظور در گوگل ایزاری بنام  web aster tools وجود دارد که به مدیران وبسایت ها این امکان را میدهد که موقعیت مکانی خود را انتخاب نمایند.در مورد دامنه های ملی نظیر .ir این بخش توسط گوگل بصورن خودکار تنظیم خواهد شد.بنابراین و با توجه به مواردی که گفته شد در ورتیکه دانه شما با پسوند .com ثبت شده باشد ،نمیتوان برای آن محدوده جغرافیایی دقیقی تعیین نمود بنابراین در زمان جستجو این دامنه ها در از نظر رتبه نسبت به دامنه های .ir در رتبه مناسبی قرار نخواهند گرفت.پس در صورتیکه مشتری هدف شما در ایران است بهتر است دامنه با پسوند .ir را برای خود انتخاب نمایید.

و اما

مزایای دامنه com 

  • با وجود تحریم هایی که برخی کشور ها هستند ،در صورتیکه از این دامنه استفاده نمایید به نوعی تحریم ها را دور زده اید زیرا گوگل به آن به چسم یک دامین جهانی نگاه میکند.به عنوان مثال شما میتوانید با پسوند .com در گوگل تبلیغات انجام دهید در صورتیکه اگر پسوند شما .ir باشد به دلیل تحریم های بین المللی علیه ایران این کار عملا شدنی نیست.البته این نکته را در نظر داشته باشید که تبلیغ در گوگل از در داخل کشور ایران فیلتر است و در خارج از ایران نیز تحریم.
  • در صورت ثبت دامنه با این پسوند ،فعالیت شما به شکل یک تجارت جهانی شناخته خواهد شد.
  • تمامی شرکت های ارائه دهنده ssl برای این پسوند گواهینامه ssl میدهند که با قیمت بسیار نازلی قابل دسترسی است.

مزایای دامنه ir 

  • این پسوند نسبت به دامنه .com از هزینه پایینتری برخوردار است .پسوند .ir با قیمتی کمتر از ده هزار تومان عرضه در حالیکه پسوند .com قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار تومان دارد.البته با توجه به اینکه این مبلغ برای اجاره یک سال دامین است ، نباید قیمت آن را برای انتخاب نام یک دامین موضوع مهمی در نظر گرفت و از سایر موارد چشم پوشی نمود.
  • با توجه به اینکه دامنه .com جهانی است پس انواع نام ها با سرعت بیشتری خریداری میشوند و در صورتیکه پسوند .ir را انتخاب نمایید ،شانس بیشتری برای ثبت نام مورد نظر خود خواهید داشت.
  • بطور کلی به دلیل روند قانونی ثبت یک دامنه .ir امکان وقوع جرم در این نوع از سایت ها بسیار کمتر است.زیرا برای ثبت یک دامنه ir نیازبه ثبت مشخصات ملی فرد د سامانه ir است.
  • در صورتیکه نیاز به تبلیغ در صدا وسیما دارید ،باید نام سایت شما با پسوند .ir به ثبت رسیده باشد.

معایب دامنه com 

  • قیمت بالای ان نسبت به .ir که همانگونه که در بالا نیز ذکر شد نباید بر سایر موارد تاثیر بگذارد.
  • قابلیت پیگیری جرم در این سایت ها بسیار سخت تر از سایت های .ir است.زیرا در سایت های .ir تمامی مشخصات فرد مالک سایت ثبت خواهد شد.اما در سایت های .com قابلیت پیگیری قضایی به سختی امکان پذیر است زیرا فرد مالک هویت معلومی ندارد.
  • نام های کمتری به دلیل ثبت جهانی قابل دسترس هستند.
  • عدم توانیی تبلیغ در رسانه های ملی نظیر تلویزیون.
  • در صورتیکه سایت شما مربوط به کشور ایران باشد و با پسوند .com ثبت شده باشد ،سئوی سخت تری خواهد داشت اما این کار با تنظیم کشور هدف به عنوان ایران و در google webmaster به راحتی قابل تنظیم است.

معایب دامنه ir 

  • در صورتیکه تجارت شما جهانی است و با افرادی در خارج از کشور داد و ستد دارید بهتر است از این دامنه استفاده ننمایید زیرا وجه جهانی ندارد و نزد مشتریان شما ناشناخته خواهد بود.
  • عدم توانایی برای تبلیغ در گوگل بخاطر تحریم های خارجی و فیلترهای داخلی.
  • علاوه بر مورد فوق ،برخی از سرویس ها برای دامنه های .ir به دلیل تحریم ها قابل دسترسی نمیباشند.
  • مشکل در خرید ssl (پروتکل امن) ،بدین معنی که برای خرید این گواهینامه باید هزینه بیشتری را پرداخت نمود.علاوه بر این به دلیل اینکه شرکت های بسیار کمی این گواهینامه را ارائه میدهند ،لذا قدرت انتخاب شما بسیار محدد خواهد بود.

هاست وردپرس 

هاست لینوکس

هاست ویندوز

هاست رایگان 

ثبت دامنه

انتقال دامنه

تمدید دامنه

راهنمای انتخاب نام مناسب دامنه

نرم افزار متلب چیست؟

واژه MATLAB برگرفته از عبارت Matrix Laboratory است .دلیل نام گذاری آن نیز همانطور که مشخص است استفاده از ماتریکس ها است.متلب در اواخر دهه 1970 توسط Cleve Moler رئیس بخش نیو مکزیکو ابداع گردید.هدف از ساختن این زبان قابلیت دسترسی LINPACK و EISPACK برای دانشجویان بود به شکلی که به زبان فرترن نیازی نداشته باشند.این زبان ،یک زبان سطح بالاست که بر اساس زبان برنامه نویسی C توسعه داده شده است.

نرم افزار متلب محیطی مناسب جهت انجام محاسبات عددی است.این نرم افزار توانایی کار با ماتریس ها ،رسم انواع توابع و داده ها ،ارتباط با برنامه های نوشته شده در زبان های دیگر من جمله JAVA ,C++,C و فرترن ، ایجاد مدل و برنامه های کاربردی ،ایجاد رابط کاربری و پیاده سازی انواع الگوریتم ها را دارد.همانطور که در ابتدای مقاله بیان شد ،در نرم افزار متلب با ماتریس ها سر و کار داریم و تمام داده ها بشکل ماتریس ذخیره میشوند.بعنوان مثال یک عدد اسکالر بشکل یک ماتریکس 1*1 ذخیره میشود.و یا یک رشته مانند “MATRIX LABORATORY” به شکل ماتریکسی با یک سطر و چندین ستون که ستون هایش به تعداد کاراکترهای عبارت است ذخیره میشوند.تصاویر توسط ماتریکس سه بعدی که بعد اول و دوم مربوط به مختصات نقطه ای و بعد سوم برای رنگ بکار میروند.انواع فایل های صوتی نیز در ماتریس های تک ستونه یعنی بردارهای ستونی نمایش داده میشوند.

بخش های نرم افزار متلب

 سیستم متلب متشکل از 5 قسمت است:

  1. زبان : متلب یک زبان سطح بالا ،آرایه ای ،ماتریسی و شی گرا است که توسط آن میتوان برنامه های ساده و یچیده را طراحی نمود.
  2. کنترل گرافیک : سیستم متلب است که برای تجسم دستورات سطح بالا متشکل از تصاویر ،اصوات ، انمیشین و گرافیک است.علاوه بر این دارای دستورات سطح پایینی است که توسط آن میتوانید برنامه های خود را بشکلی سفارشی تولید نمایید.
  3. محیط کاری : مجموعه ایزارهایی است که برنامه نویس با آن سر و کار دارد.این ابزارها امکاناتی نظی مدیریت متغیرها ، ابزارهای توسعه ،مدیریت و رفع خطا ها هستند.علاوه بر این ماتریس ها را در نرم اقزار متلب ایجاد میکنند.
  4. کتابخانه توابع : مجموعه ای از توابع ریاضی اعم از سینوس ،کسینوس تا توابع پیچیده تر مانند ماتریس های معکوس را شامل میشوند.
  5. API یا رابط برنامه های کاربردی : این امکان ،کتابخانه ای است که برای برنامه نویس امکان نوشتن برنامه های فرترن و یا C را که با متلب در تعاملند را فراهم میاورد.این رابط شامل امکانات فراخوانی روال از متلب یا همان اتصال پویا ، فراخوانی متلب بعنوان یک موتور محاسباتی و یا خواندن ونوشتن در فایل های mat است.

اگر به دنبال یادگیری نرم افزار متلب برای استخدام و یا واحد دانشگاهی ، دوره آموزشی متلب را در آموزشگاه برنامه نویسی پرتو پیشنهاد میکنیم . یکی از ویژگی های بارز آموزشگاه برنامه نویسی پرتو ، تدریس پروژه محور تمامی دوره های آموزشی برنامه نویسی ، دوره های آموزشی کامپیوتر ، دوره های آموزشی گرافیک ، دوره های آموزشی معماری ، دوره های آموزشی تدوین فیلم و انیمیشن سازی می باشد .

موارد کاربرد متلب

از متلب در بسیاری از صنایع کاربرد دارد .در حالت کلی در هر شغل و حرفه ای که به تجزیه و تحلیل داده ها نیاز است ،استفاده از متلب نیز کاربرد دارد.با توجه به اینکه در هر سازمان و ارگانی ،تحلیل داده ها از اهمیت بالایی برخوردار است و جز راهبردی ترین ارکان است ،لذا انجام محاسبات ریاضی و آماری توسط این نرم افزار از اهمیت چشمگیری برخوردار است.در ادامه به بیان برخی از موارد استفاده متلب میپردازیم:

  • مهندسی مالی
  • محاسبات زیستی
  • تست و اندازه گیری
  • پردازش ویدئو و تصویر
  • پردازش سیگنال و ارتباطات
  • سیستم های کنترل

 

موارد مصرف متلب در ریاضیات

همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد از متلب برای انجام امور محاسباتی استفاده میشود.اما در ریاضیات کاربرد متلب دربرخی محاسبات بیش از دیگر موارد است که در ادامه به بیان آنها میپردازیم.

  • آنالیز داده
  • آمار
  • معادلات جبری
  • جبر خطی
  • معادلات دیفرانسیل و حساب انتگرال و دیفرانسیل
  • توابع غیر خطی
  • ادغام
  • محاسبات عددی
  • کار با ماتریس و آرایه ها
  • رسم نمودارهای دو بعدی ،سه بعدی و گرافیک

معایب نرم افزار متلب

دو عیب عمده ای که به متلب وارد است :

  1. متلب یک زبان مفسری است و همانطور که میدانید سرعت اجرای زبان های مفسری نسبت به زبان های کامپایلری بسیار کمتر است.این مشکل توسط بکار گیری درست ساختار برنامه در متلب و استفاده از کامپایلر متلب به عنوان کامپایلر نهایی برنامه نوشته شده توسط متلب و قبل از توزیع برنامه مرتفع ساخت.
  2. هزینه بالای برنامه نویسی با نرم افزار متلب از دیگر ایرادات کد نویسی با متلب است.یک کپی از متلب 5 الی 10 برابر گران تر از کامپایلر فرترن و یا کامپایلر C است.

ایده های ورود عروس و داماد

یکی از هیجان انگیزترین لحظاتی که در طول مراسم عروسی اتفاق میافتد ،لحظه ورود عروس و داماد است.شاید اهمیت آن از این لحاظ باشد که بسیاری از اقوام و فامیل عروس و داماد برای بار اول است که طرف مقابل را میبینند.لذا برای اینکه در این لحظه بهتر به نظر برسید  و این ورود با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود نکاتی وجود دارد که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم.علاوه بر آن میتوانید با استفاده از ایده هایی جالب لحظه ورودتان را خاطره انگیز نمایید.

یکی از ویژگی های تشریفات مجالس ارائه ایده های جذاب برای ورود عروس و داماد است . در تشریفات عروسی ایده های ورود عروس و داماد جزو خدمات مجالس شامل : گل آرایی ، بادکنک آرایی، آتش بازی و…می باشد.

اهمیت راهروها

در هنگام انتخاب تالار و یا باغ عروسی به مسیر پیاده روی عروس و داماد تا سالن میهمانان دقت نمایید.در صورتیکه میهمانی در تالار است با استفاده از یک راهرو یا پلکان و در صورتیکه میهمانی در باغ  عروسی برگزار میشود عمدتا مسیری سنگ فرش عروس و داماد را از درب ورودی تا محل نشیمن میهمانان میرساند.بدین منظور میتوانید این مسیر را با گل هایی که در دو طرف مسیر قرار گرفته اند ،بادکنک ،فانوس ،آویزهای مرواریدی و … تزئین نمایید و لحظه ورود عروس و داماد به سالن با بارانی از گلبرگ گل و نورپردازی و نورافشانی ،از آنها استقبال شود.سعی نمایید قبل از ورود عروس و داماد این مسیر را از ازدحام و جمعیت خالی نمایید تا این لحظه با شکوه تر در فیلمبرداری ثبت شود.

ساقدوش

میتوانید برای اینکه به میهمانان خود برای لحظه ورودتان آمادگی بدهید از ساقدوش ها استفاده نمایید.بدین منظور قبل از ورود عروس و داماد ساقدوش ها با در دست داشتن پلاکارد و یا شمع و گل ،میهمانان را برای ورودتان اماده نمایند.همچنین ساقدوش هایتان میتوانند قبل از ورودتان فرشی از گل را برای قدم گذاشتن عروس و داماد بر روی آن پهن نمایند.بدین منظور مسیر کوتاهی از سالن یا باغ عروسی را پیش از ورود عروس و داماد با ریختن گلبرگ بر روی مسیر آماده نمایند.

موزیکی خاطره انگیز

میتوانید با هماهنگی با مسئولان تالار یا باغ عروسی و گروه موزیک خود ،در لحظه ورود عروس و داماد به سالن ،اهنگی خاطره انگیز را پخش نمایند تا موجب به وجد آمدن هرچه بیشتر میهمانان و حلقه زدن آن ها در دور شما شود.

استفاده کبوتر

بدین منظور میتوانید دو کبوتر را در قفسی قرار داده و به محض ورود عروس و داماد آنها را توسط یکی از نزدیکان عروس و داماد یا توسط خود زوجین از قفس آزاد نمود.

اسکورت دو فرشته

میتوان توسط دو کودک که با لباس فرشته ملبس شده اند ،عروس و داماد به همراه دو فرشته در حالیکه در جلوی قدم آنها گل میریزند وارد سالن شوند.

 

بالن های قلبی

در صورتیکه مراسم شما در باغ عروسی  باشد میتوانید از این ایده استفاده نمایید.بدین منظور از بالن های قلبی استفاده نمایید و در لحظه ورود عروس و داماد به باغ عروسی این بالن ها رادر هوا رها کنید.

قدم گذاشتن بر روی ابرها

این مورد نیز با هماهنگی مسئولین تالار و یا باغ عروسی امکان پذیر است.بدین منظور باید بر روی مسیر ورود عروس و داماد با استفاده از یخ خشک حالتی ابر مانند را بوجود آورد گویی عروس و داماد بر روی ابرها قدم میزنند.

مزایای هاست رایگان

امروزه داشتن یک وبسایت برای کسب و کارتان نه تنها یک کار لوکس ،بلکه یکی از موراد ضروری است .زیرا روز به روز بر تعداد افرادی که انتخابات خود را از وب انجام میدهند افزوده میشد.

برای داشتن یک وبسایت به دو مورد نیاز داریم

۱- خرید هاست

۲- خرید دامین

هاست به میزان فضایی گفته میشود که از سمت میزبان در اختیار شما قرار میگیرد تا اطلاعات خود را بر روی سایت خودتان قرار دهید.هاست ها بنا بر تناسب مصرف سایتی که بر روی آنها سوار مشوند ،انواع متفاوتی دارند.

انواع هاست

انواع هاست عبارتند از :

  • هاست مجازی

  • هاست ابری

  • هاست وردپرس 

  • هاست اشتراکی

  • هاست رایگان

  • هاست پر سرعت

  • هاست خوشه ای

  • هاست نامحدود

  • لوکال هاست یا هاست محلی

در این مقاله قصد بررسی هاست رایگان و مزایای آن را داریم.

هاست رایگان چیست؟

بطور معمول برای داشتن یک هاست باید هزینه ای را بطور سالانه پرداخت نمود و در صورت نیاز به فضای بیشتر از سمت شرکت ارائه دهنده هاست ،فضایی مازاد بر هاست اولیه خریداری نمود.بطور معمول هاست رایگان توسط کسانیکه به تازگی طراحی سایت را انجام میدهند که تخصصی در زمینه مدیریت سایت و فضای آن ندارند و یا کسانیکه وسع مالی کمی دارند ،مورد استفاده قرار میگیرد.بطور معمول برای هاست رایگان محدودیت فضا در نظر گرفته میشود.به صورت کلی منبع درامد شرکت هایی که هاست پولی ارائه میدهند ،ازفروش هاست صورت میپذیرد.اما در مورد شرکت هایی که هاست رایگان ارائه میدهند ،هزینه آنها از محل تبلیغات در سایت های دیگر توسط بنرها صورت میپذیرد.بدین صورت که تبلیغات خود را در سایت مشتریان خود قرار میدهند.

 

مزایای هاست رایگان 

  1. هزینه

یکی از اصلی ترین مزایای هاست رایگان همانطور که از نام آن پیداست ،هزینه آن است که بشکل رایگان ارائه میگردد.این هاست برای افراد تازه کار ،کسانیکه وبلاگ نویس هستند و یا افرادی که از سایت خود منفعت مالی خاصی نمیبرند مناسب است.

  1. ارزیابی نحوه بازخورد مشتری

هاست رایگان همچنین به افرادی که در زمینه کسب و کار خود مصمم نیستند و هنوز نمیدانند که از آن جواب خواهند گرفت یا خیر نیز کمک خواهد نمود.اینگونه افراد میتوانند با راه اندازی یک سیت بشکلی آزمایشی نحوه بازخورد مشتریان خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

  1. بهبود مهارت در زمینه طراحی وبسایت

افراد زیادی وجود دارند که با استفاده از یک هاست رایگان نسبت به ایجاد یک وبسایت اقدام میکنند.بدین منظور میتوانند با یک سایت وبلاگی کار خود را آغاز نمایند و به مرور زمان دانش خود را با تمرین در این زمینه افزایش دهند.

  1. ارزیابی شرکت هاستینگ

برخی شرکت ها وجود دارند که علاوه بر هاست پولی ،هاست رایگان نیز ارائه میدهند.بدین منظور میتوانید با گرفتن یک  هاست رایگان،میزان عملکرد شرکت ارائه دهنده هاست را نسبت به پشتیبانی و ارائه خدمات مورد ارزیابی قرار داد و در صورت رضایت هاست رایگان خود را که از فضای محدودی برخوردار است ،به هاست پولی ارتقا دهید.

  1. برخورداری از ابزارهای بازخورد از مشتری

اکثر شرکت هایی که هاست رایگان در اختیار مشتریان خود میگذارند ،امکاناتی نظیر guestbook  و یا  hit counter را در اختیار کاربران خود قرار میدهند.با کمک این ابزارها نیازهای شما به مواردی چون راه اندازی نظر سنجی و یا خبرنامه و از این دست موارد برای بررسی بازخورد سایت خود از مخاطب مرتفع میگردد.

  1. کسب و کار رایگان

شما با داشتن یک هاست رایگان و ثبت یک دامنه میتوانید کسب و کار ود را بصورت اینترنتی در فضای مجازی رشد دهید و از این قابلیت بهره مند شوید که مشتریان خود را در فضای آنلاین نیز به مشتریان واقعی خود اضافه مینماید.تمام این امکانات بدون در بر داشتن یک ریال هزینه اضافی است.

  1. داشتن اطلاعات از میزان هاست مورد نیاز پولی

در صورتیکه که از همان ابتدا نسبت به خرید هاست برای طراحی وبسایت خود اقدام نمایید ،ممکن است ضضر کنید.چرا که اطلاعات شما بسیار کمتر از هاست مورد نیاز شما است و مواردی که بر روی سایت آپلود میشود نیاز به فضای بسیار کمی دارد.اما در صورتیکه ابتدا از یک هاست رایگان استفاده نمایید ،با مدیریت میزان مصرف خود و با توجه به اطلاعاتی که بر روی سایت خود بارگذاری مینمایید میتوانید میزان مصرف خود را بنابر حجم اطلاعات خود محاسبه نموده و سپس اقدام به خرید میزان هاست مورد نیاز ،برای طراحی سایت خود نمایید.